Glamping i Nobilis på Kimmersøgaard

Dyreliv og stjerneklart

Glamping i fredfyldt juletræsplantage

Glamping i Nobilis på Kimmersøgaard findes midt på Sjælland.
Langt væk fra trafiklarm, findes de 2 glampingtelte – Camp Nobilis og Camp Nordmann

Teltene ligger blandt juletræer og med afstand fra hinanden, så man fornemmer at man er alene. Her er rigt på både stjernehimmel, dark sky, samt dyre- og fugleliv. Vores jord udgør ca. 40 tønder land, hvilket giver mulighed for at udforske naturen, som består af både juletræer, skovplanter, dyreliv og vandhuller.

Camp Nobilis ligger forhøjet på en træterrasse ved Nobilis juletræer, og har en dobbeltseng (180 cm bred) med dyner, puder og sengelinned. Udendørs findes et bord/bænkesæt, parasol, bonfire bålsted og campingstole. Servicekasser til både rent og beskidt service. Mulighed for opredning mod merbetaling – madras på gulvet til max 2 personer.

Ved vores gård, som ligger 3-400 m væk  har vi vores gildesal ”Den Gamle Kostald” med toilet og køkkenfaciliteter – herunder opvaskemaskine til oprydning.

Gården kan således bruges som back-up til madlavning, og det er også tilladt at sidde indendørs i tilfælde af dårligt vejr. Morgenmaden er inklusiv, og kan afhentes i køkken/køleskab i gildesalen, eller indtages ved møblement i gildesal. Praktisk info vil senere blive fremsendt, og der vil ligeledes ligge info i gildesalen om udflugtsmuligheder mv.

Faciliteter hos Glamping i Nobilis på Kimmersøgaard

• Inkl. Morgenmad – stilles klar i gildesal fra kl. 8
  • Madlavningsgrej til bål
  • Petroleumsovn i tilfælde af kolde nætter.
  • Gratis brug af køkkenfaciliteter (herunder komfur, fryser, køleskab, kaffemaskine og opvaskemaskine)
  • Hyggelig renoveret opholdsrum, gildesal, i tilfælde af dårligt vejr
  • Tørkloset og brænde på ”station” mellem teltene
  • Toiletter ved gildesal. IKKE badefaciliteter.
  • Check-ind kl. 15
    Check-ud kl. 10.* Rabat ved flere overnatninger i forlængelse af hinanden, så und hinanden at få freden og naturen helt ind under huden.
    * Husdyr ikke tilladt
    * Høj musik ikke tilladt

2 reviews

1. Tak for et super hyggeligt og naturskønt ophold! Vi havde vores egen private oase på den skønneste plet i skoven. Teltet var hyggeligt indrettet og med en dejlig seng, og man vågner op med flot udsigt ud over granskoven med masser af fugleliv, og kan nyde stedets lækre morgenmadsanretning. Omgivelserne med bålsted, bord og fletstole indbyder til totalt afslapning. Super modtagelse og værtsskab.
    Vi sender en kæmpe anbefaling!

2. Oplev natur, ro og fordybelse på Kimmersøgårds Go glamping

Hej på Kimmersøgårds Go glamping.
    Som nogle af de første gæster på “Camp Nobilis” vil vi gerne skrive lidt op denne skønne naturoplevelse, vi oplevede:
    Vi ankom og fulgte nemt kortet fra gården til den smukt beliggende camp mellem Nobilisgranerne. Opredning i teltet blev klaret og så tid til en gåtur rundt i området på markvejene, hvor vi både så fasaner, ænder, gæs og rådyr og så solnedgangen.
    Bålet blev tændt, mens vi nød en Gin og tonic i flammernes skær. (fint tørt brænde i brændestablen ved p-pladsen ved teltet)
    Efter skøn bålmad og god vin kunne vi nyde både dark sky med smuk stjerneklar himmel og måneskin og ikke mindst den vidunderlige stilhed midt i den sjællandske natur.
    Teltet er godt indrettet med dejlig seng og sengetøj, så vi gik mætte og trætte i seng og sov godt til næste morgen, hvor vi kunne vi høre spættens banken længere inde i skoven.
    Morgenmaden, som er en oplevelse i sig selv på Kimmersøgård, består af nybagte boller, brød, youghurt/müsli, æg/skinke, ost og hjemmelavet marmelade. Vi spiste den i “Kostalden” med nybrygget kaffe, uhmmm. Opvaskemaskine til det kedelige arbejde er derefter guld værd.
    Alt i alt en SUPER oplevelse at besøge Kimmersøgårds Go glamping, som vi vil anbefale alle, der elsker naturen og nyder tiden til fred, ro og fordybelse. Vi kommer gerne og snart igen !
    Hilsen Lone og Poul Henning, 2670

Anmeld og skriv en omtale

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *